English
 
   שתף שמיעה איכותית
על הפיוט על הלחן על הביצוע והמבצעים על הרקע המסורתי עוד על המקאם תווים גרסת הדפסה  
 
 
משמים שלום לעם ר' מרדכי עבאדי
חאלבמקאם: ראסטלחן משירת הבקשות
מִשָּׁמַיִם שָׁלוֹם לְעַם בְּנֵי אַבְרָהָם אֲהוּבָךְ
תִּשְׁלַח מַהֵר וְתוֹשִׁיעֵם וְיִשְׂבְּעוּ אָז מִטּוּבָךְ
וְלָהֶם תְּהִי מְנַחֵם בְּהַרְאוֹתָם אֶת הוֹד נֹעַם
בֵּית מִקְדָּשָׁךְ וּלְשָׁם תַּנְחֵם לְעִיר צִיּוֹן הִיא עִיר דָּוִד
רוּחַ נָכוֹן רוּחַ חַיִּים לָהֶם יוֹסֵף אֲדוֹן עֶזְרָא
בֹּקֶר עֶרֶב צָהֳרַיִם יְהִי לָהֶם מַחְסֶה סִתְרָה
וְיַקְרִיבוּ בֵּית אַהֲרֹן וּמֹשֶׁה שָׁר אֶת הַשִּׁירָה
וְלֵוִי עַל קָרְבָּן יָרֹן לַמְנַצֵּחַ שִׁיר לְדָוִד
דִּרְשׁוּ אֵל חַי כָּל עוֹבֵד יָהּ אָדוֹן עַל כָּל הַמַּעֲשִׂים
זָן וּמְפַרְנֵס לְכָל בִּרְיָה וְעוֹשֵׂה פֶלֶא וְנִסִּים
וְרַחֲמָיו וַחֲסָדָיו  כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים
לְעַמּוֹ וַעֲבָדָיו הַמְיַחֲלִים חַסְדֵי דָוִד
כָּל יוֹם תָּמִיד הַלְלוּהוּ וּבְכָל שַׁבָּת וּבְכָל יוֹם טוֹב
בִּהְיוֹתְכֶם בֵּית נָוֵהוּ רַנְּנוּ לַה' כִּי טוֹב
וּבִקְהַל עַם רוֹמְמוּהוּ כִּי תִהְיו כְּגַן רָטֹב
וְאֵלִיָּהוּ יְבַשֵּׂר הוּא בִּיאַת מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד
יְהוּדָה וְיִשְׂרָאֵל רַבִּים כְּחוֹל אֲשֶׁר בִּשְׂפַת הַיָּם
כֻּלָּם רֵעִים וַאֲהוּבִים וְאָז יָשִׁיתוּ אֶת עֶדְיָם
כְּטַל עַל עֵשֶׂב וּרְבִיבִים  שָׁמַיִם יִתְּנוּ פִרְיָם
וְלָהֶם שַׁי מַקְרִיבִים כִּימֵי שְׁלֹמֹה בֶּן דָּוִד
חַזֵּק אַמֵּץ אַנְשֵׁי לֵבָב עֵדָה הָעוֹמְדִים בַּלֵּילוֹת
וְרַפֵּא אֵל לִבְנֵי חוֹבָב הַמְשׁוֹרְרִים בְּמַקְהֵלוֹת
וּמְבַקֵּשׁ אֵל שָׁאוֹל שׁוֹאֵל תְּמַלֵּא לוֹ כָּל מִשְׁאָלוֹת
וּלְמָר דְּרוֹר יְהִי דְּרוֹר בְּהַצְמִיחַ צֶמַח דָּוִד

גרסת הדפסה
 
 לחנים וביצועים נוספים
על הפיוט
    פיוט משירת הבקשות של קהילת ארם-צובא, שמחברו, ר' מרדכי עבאדי, היה אחד מהפועלים לייסוד מנהג שירת הבקשות בירושלים. כמו פיוטים נוספים שלו, גם פיוט זה מבקש לחזק את ידיהם של המתעוררים בלילות לשירת הבקשות, ובתוכו רמזים לדמויות מקרב אנשי "חברת הבקשות" בקהילתו, שאותם מבקש המשורר לבקש. אף לעצמו מבקש המשורר ברכה, כשהוא רומז לשמו, מרדכי, באופן דרשני בסוף הפיוט.
כל אחד מבתי הפיוט מסתיים בשמו של דוד, שממנו יצא מלך המשיח. יש בסיומים אלו כדי להדגיש את השאיפה למשיח השורה על הפיוט, אך ייתכן גם כי במסגרת הרימוז לדמויות מוכרות מן הקהילה, הרווח בפיוט, ייחד המשורר אף את הפיוט כולו לכבודו של אחד מחבריה, ששמו היה דוד.
   


דף ראשי | מאגר הפיוטים | מאמרים וכתבות | קהילות שרות
פיוט לכל שבוע | 12 פיוטים נבחרים | שלחו ברכה מפויטת | מה חדש באתר
מוסדות וקישורים | לוח מודעות ואירועים | כיתבו אלינו | אודות האתר
החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס
© כל הזכויות שמורות, סנונית (ראה תנאי שימוש)

רננות קהילות שרות הספרייה הלאומית בית אבי חי המרכז לחקר המוסיקה היהודית בית התפוצות
סמל אקום