שמיעה איכותית
על השיר על הלחן על הביצוע והמבצעים על הרקע המסורתי עוד על המקאם תווים גרסת הדפסה  
 
 
אם תחפצה ר' שלום שבזי
ישראללחן: תימן בעיבוד עידן רייכל
לוּחוֹת שְׁנַיִם הֵם בְּיֹשֶׁר נִכְתְּבוּ
בָּם דִּבְּרוֹת עֶשֶׂר בְּעֵדוּת נֶחְקְרוּ
שָׁמְעוּ לְאָנֹכִי וְלֹא יִהְיֶה לְךָ
מִפִּי גְּבוּרָה הֵם וְתוֹרָה שָׁמְרוּ
בָּרוּךְ אֲשֶׁר זִכָּה עֲדָתוֹ לַחֲזוֹת
תּוֹרָה תְּמִימָה בָהּ נְפָשׁוֹת כָּשְׁרוּ
זָכְרָה אֲדוֹן הַכֹּל לְחֵן תּוֹרָתְךָ
קַבֵּץ פְּזוּרֵינוּ אֲשֶׁר נִתְפַּזְּרוּ

גרסת הדפסה
 
לחנים וביצועים נוספים ממסורת תימן
לחנים ממסורות נוספות

סגירה

תימן
בביצוע משפחת חלא

ישראל – על פי לחן תימן בעיבוד עידן רייכל
  בביצוע יחיא צוברה ושלום צוברי

סגירה

על השיר
    פיוט לשבת במסורת תימן, שמצד תוכנו, העוסק בתורה ובמעמד הר סיני, מתאים גם למעמדים וחגים הקשורים בתורה, כמו שמחת תורה ושבועות.
הפיוט מדבר על יחסו של הלומד לתורה. הוא פותח בפניית עצה כלפי מי שרוצה בלימוד תורה וסודותיה ומייעץ לו לחפש אחר חברותא שעמו יחלוק את רזי התורה. מן ההווה הבית-מדרשי הזה שבו שני גברים מצויים בשיח של תורה ומעיינים בספרי התורה שבעל פה, עובר המשורר אל מקורה של התורה במעמד הר סיני, תוך שהוא שב ועוטר כתרים שעיטרו חז"ל לראשו של משה, מוריד התורה לעם, לקדוש ברוך הוא, מקורה של התורה, למעמד הר סיני עצמו, ולמקבלי התורה – עם ישראל. כדרכם של פיוטים לרוב, אף פיוט זה מסתיים בבקשת גאולה וקיבוץ גלויות, שכאן היא נכרכת בזכותה של התורה.
   
תימן ראשי | פיוט ושירה | גלריית וידאו | מאמרים | רדיו תימן | אודות
החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס
© כל הזכויות שמורות, סנונית (ראה תנאי שימוש)

מכון בן צבי רננות קהילות שרות הספריה הלאומית ארכיון הצליל בית אבי חי המרכז לחקר המוסיקה היהודית משרד החינוך מנהל תרבות אקום