English
 
   שתף שמיעה איכותית
על הפיוט על הלחן על הביצוע והמבצעים על הרקע המסורתי עוד על המקאם תווים גרסת הדפסה  
 
 
שימני ראש לא ידוע
לחן: בבל (עירק) מקאם: חוסיני
שִׂימֵנִי רֹאשׁ עַל כָּל אוֹיְבַיוּתְשַׂמְּחֵנִי
כִּימֵי מָרְדְּכַי בֶּן יָאִיראֵל חַנּוּן וְחָנֵּנִי
מָחֹה תִמְחֵהוּ לֶאֱדוֹם הַכֵּהוּ אֵם עַל בָּנִים
לִבַּשְׁתָּ מַלְכוּת לַהֲדַסָּהוְהִצַּלְתַּנִי
בְּקוּם הָמָן הָאֲגָגִיכְּתַנִּין לְבַלְּעֵנִי
מָחֹה תִמְחֵהוּ לֶאֱדוֹם, הַכֵּהוּ אֵם עַל בָּנִים
מִמָּרוֹם רוּחַ שָׁלַחְתָּוַתּוֹשִׁיעֵנִי
יַסֹּר יִסְּרַנִּי יָּהּלַמָּוֶת לֹא נְתָנָנִי
מָחֹה תִמְחֵהוּ לֶאֱדוֹם, הַכֵּהוּ אֵם עַל בָּנִים
הָמָן חָשַׁב לְאַבְּדֵנִיוּלְהַשְׁמִידֵנִי
דַּחֹה דְחִיתַנִי לִנְפֹּלוַייָ עֲזָרָנִי
מָחֹה תִמְחֵהוּ לֶאֱדוֹם, הַכֵּהוּ אֵם עַל בָּנִים
חַזֵּק לֵב עַבְדָּךְ כְּקֶדֶםוְאַמְּצֵנִי
בִּזְכוּת יִצְחָק עֲקֵדֶךָהֲשִׁיבֵנִי עַל כַּנִּי
מָחֹה תִמְחֵהוּ לֶאֱדוֹם, הַכֵּהוּ אֵם עַל בָּנִים
בִּזְכוּת אַבְרָהָם אֲהוּבֶךָ הֲשִׁיבֵנִי עַל כַּנִּי
בִּזְכוּת יַעֲקֹב תְּמִימֶךָ הֲשִׁיבֵנִי עַל כַּנִּי

גרסת הדפסה
 
 לחנים וביצועים נוספים
על הפיוט
    אחד הפיוטים המרכזיים לפורים במסורת יהודי בבל. הפיוט, שמחברו אינו ידוע לבד משמו הפרטי, נע בין העבר והעתיד מתוך מצוקת ההווה. הפיוט פותח בבקשה לעתיד: שימני ראש על כל אויבי, חוזר אל העבר - ימי מרדכי ואסתר ונס הצלתו של העם - וחורז עתיד ועבר בחתימת הפיוט, שם מבקש המשורר מהאל: חַזֵּק לֵב עַבְדָּךְ כְּקֶדֶם וְאַמְּצֵנִי, תוך שהוא מזכיר את אבות האומה. האזכור של שלושת האבות בסוף הפיוט נועדה להזכיר ולעורר "זכות אבות", שכן גם אם עם ישראל אינו זכאי לגאולה מצד עצמו, לפחות תעמוד לו זכות אבות האומה והבטחת האל אליהם לגאולת זרעם.    


דף ראשי | מאגר הפיוטים | מאמרים וכתבות | קהילות שרות
פיוט לכל שבוע | 12 פיוטים נבחרים | שלחו ברכה מפויטת | מה חדש באתר
מוסדות וקישורים | לוח מודעות ואירועים | כיתבו אלינו | אודות האתר
החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס
© כל הזכויות שמורות, סנונית (ראה תנאי שימוש)

רננות קהילות שרות הספרייה הלאומית בית אבי חי המרכז לחקר המוסיקה היהודית בית התפוצות
סמל אקום